فیلم «همه قدیسان نیوآرک» (The Many Saints of Newark) که پیش درآمدی بر سریال جذاب و پرطرفدار «خونواده سوپرانو» (The Sopranos) بازیگران اصلی خود رو شناخت. جون برنثال و ورا فارمیگا در نقشایی که هنوز اطلاعاتی در مورد اونا در دست نیس قرار گرفتن. این موضوع می تونه دلیلی بر این باشه که فیلمبرداری این فیلم بزودی شروع می شه.
تا دیروز آلساندرو نیوولا تنها بازیگری بود که بازی اون در این فیلم مقدمه که قراره فیلم برداریای اون از ماه آوریل شروع شه تایید شده بود.

اون در این فیلم نقش ریچارد «دیکی» مولتیسانتی، پدر کریستوفر مولتیسانتی رو بازی می کنه که در همه فصول سریال «خونواده سوپرانو» حضور داشت. هر چند در فصول این سریال هیچوقت تصویری از شخصیت دیکی ارائه نشد اما بارها به اون اشاره شده و تاثیر زیادی در زندگی و سرنوشت شخصیتای اصلی داستان داشت. نیوولا که نقش اصلی این فیلم مقدمه رو رو دوش داره، همین چند روز پیش و در مراسم ۲۰اُمین سالگرد انتشار سریال «خونواده سوپرانو» اعلام کرد که ایشون نقش این شخصیت رازآلود رو بازی می کنه.

دیوید چیس، خالق این سریال قشنگتر هم قبلاً گفته بود که «همه قدیسان نیوآرک» به چگونگی تشکیل خونواده مافیایی سوپرانو در دهه ۱۹۶۰ متمرکز بوده و تا حدودی به درگیریایی که در مدت ۵ روز در تابستون ۱۹۶۷ بین باندهای مافیایی اتفاق افتاده و شهر رو به هم ریخته بود هم خواهدرداخت. ایشون هم اینکه تایید کرده که شخصیت تونی سوپرانو- که نقش اونو جیمز گاندولفینی با زیبایی و مهارت تموم بازی کرد- در دوران کودکی خود در فیلم هستش.
طرفداران این سریال محبوب و بی اشکال از شبکه HBO که بسیاری اونو بهترین سریال تاریخ تلویزیون می دونن و در ۶ فصل از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ از این شبکه پخش شد، پس از پایان مبهم و دیوونه وارش همیشه امیدوار بودن که داستان این سریال طوری زنده شه اما امیدهای اونا با مرگ یهویی گاندولفینی در سال ۲۰۱۳ به یأس تبدیل شد.

انگار طرفداران سریال «خونواده سوپرانو» از انتخاب بازیگران مقدمه اون راضی باشن چون بازیگران جدید، و به خصوص جون برنثال، نشون دادن که از استعداد عمیقی واسه نشون دادن شخصیتای شرور با شخصیتی پیچیده بهره مند هستن. برنثال پس از چند سال فعالیت در سینما و تلویزیون در نقشای مکمل، آخرسر اولین نقش قابل توجه خود رو در سریال تلویزیونی «مردگان متحرک» (The Walking Dead) از شبکه AMC و در کالبد شین والش بدست آورد. در اتفاقی که معمولاً در این سریال اتفاق می افته، شین هم مدت زیادی زنده نمونه و شخصیت اون از سریال حذف شد.
اون درزمان فصل دوم سریال به وسیله ریک گریمز و پس از اون که دیگه از ثبات شخصیتی کافی بهره مند نبوده و یکی از اعضای گروه رو به قتل رساند کشته شد.

مطلب دیگر :
جی پی اس گارمین

در سال ۲۰۱۶، برنثال نقشی رو قبول کرد که واسه اجرای اون بدنیا اومده بود: نقش فرانک کسل/مجازاتگر  در فصل دوم سری تلویزیونی «بی باک» (Daredevil) از دنیای مارول نتفلیکس. بازی اون در این نقش به طور زیادی مورد استقبال قرار گرفت و خیلی زود مشخص شد که اون می تونه در سریالی با محوریت این شخصیت بازی کنه.
اینجوری بود که سریال «مجازاتگر» (The Punisher) با بازی برنثال در نقش شخصیت اصلی داستان ساخته شد، سریالی که فصل دوم اون در ۱۸ ژانویه امسال منتشر می شه.
انتظار میره که این فصل آخرین نقش آفرینی اون در نقش فرانک کسل باشه.

«مجازاتگر» در کنار «جسیکا جونز» (Jessica Jones) که فصل سوم اونم در سال الان منتشر می شه، تنها سریالایی مجموعه مارول این سرویس اینترنتی هستن که ادامه پخش اونا کنسل نشده. اما بسیاری می گن که این دو سریال هم به زودی به پایان رسیده یا ادامه پخش اونا متوقف خواهد گردید، در حالی که سرویس استریمینگ دیزنی پلاس در حال ساخت مجموعه سریالای مارولی محدود خوده.

ورا فارمیگا هم در سالای گذشته در فیلم و سریالای ترسناک واسه خود نامی دست و پا کرده، که از اون میان میشه به بازی در فیلم «یتیم» (Orphan) در سال ۲۰۰۹ و اجرای نقش مادر نورمن بیتس در سریال پرطرفدار «مهمانخانه بیتس» (Bates Motel) اشاره کرد که با بازی در نقش لورین وارن در سال ۲۰۱۳ در فیلم ترسناک «تصرف» (The Conjuring) و دنباله اون در سال ۲۰۱۶ ادامه پیدا کرد.
ایشون نقش خود رو دوباره در سال گذشته و در اسپین آف «راهبه» (The Nun) تکرار کرد و در سومین فیلم از مجموعه فیلمای «آنابل» (Annabelle) که هنوز نامی واسه اون انتخاب نشده اما در مرحله پیش تولیده دوباره در این نقش ظاهر می شه.

ایشون هم اینکه در تریلر علمی تخیلی «کشور دربند» (Captive State) از روپرت وایت و هم اینکه فیلم هیولایی «گودزیلا: پادشاه هیولاها» (Godzilla: King of the Monsters) هم هستش.
با در نظر گرفتن پایان مرحله انتخاب بازیگران اصلی دنباله «خونواده سوپرانو»  انتظار میره که بزودی خبرهای بیشتری در مورد دنباله سینمایی اون شنیده شه.