بهترین قارچ های انرژی زا را بشناسید؟

قارچ‌ های انرژی زا در حال حاضر بسیار سروصدا به پا کرده اند؛ چرا که قارچ یک خوراکی بی نظیر و خوشمزه و کاملاً سودمند است. توصیه ما این است که اگر به دنبال خرید قارچ هستید، تنها از قارچ های پرورشی استفاده کنید. به این دلیل که قارچ پرورشی کاملاً اصولی و با رعایت استانداردهای لازم پرورش داده می شود.

قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه که از جمله قارچ های پرورشی است در بین قارچ‌ های انرژی زا حرف های زیادی برای گفتن دارد. این قارچ به دلیل خواص دارویی فوق العاده خود امروزه بسیار مورد استفاده و استقبال قرار گرفته است. می توان گفت که بافت  قارچ پورتوبلو وشیتاکه کاملاً گوشتی است.  اسامی دیگر قارچ شیتاکه شامل:

  • جنگل سیاه
  • زمستان سیاه
  • بلوط قهوه‌ای
  • سیاه چینی
  • قارچ سیاه
  • سیاه شرقی
  • قارچ جنگلی
  • بلوط طلایی
  • دونکو

قارچ میتایک

قارچ میتایک نیز یکی دیگر از انواع قارچ‌ های انرژی زا محسوب می شود که به خاطر داشتن فیبر و پروتئین، می توانید انرژی لازم را بعد از مصرف این قارچ در بدن خود تأمین کنید. به هیچ وجه هیچ گونه کلسترول و چربی در قارچ میتایک یافت نمی شود و این خود به ارزش غذایی بالای این نوع قارچ اشاره واضحی دارد. به هر حال اگر به دنبال تأمین آهن و پروتئین بدن خود هستید از این نوع قارچ انرژی زا غافل نشوید.

قارچ گانودرما

مقاله های زیادی در مورد خواص قارچ گانودرما مطالب خود را ارائه می دهند. به هر حال این قارچ نیز در گروه قارچ‌ های انرژی زا جای گرفته است. البته اگر نام قارچ ریشی را هم شنیده باشید، بهتر است بدانید که این نام، نام دیگر قارچ گانودرما است. 400 ماده مغذی در این قارچ یافت می شود و طبیعتاً این 400 ماده مغذی می تواند خواصی بیشتر از آن چیزی که انتظار می رود را به بدن انسان برساند. شاید به همین دلیل است که در ایام گذشته بسیاری از ثروتمندان از این قارچ برای دست یابی به آرامش و جاودانگی استفاده می کردند.  بدون شک با تنظیم تعادل متابولیک، سنتز نوکلئیک اسید می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. اینگونه است که انرژی بدن شما نیز افزایش می یابد.

قارچ سرچماقی

حال که در مورد قارچ‌ های انرژی زا با شما صحبت می کنیم، بهتر است نگاهی به خواص قارچ سرچماقی هم بیندازیم. این نوع قارچ می تواند استقامت بدن را به شکلی خاص افزایش دهد. همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن، یکی از مهمترین فواید مصرف این قارچ شناخته می شود و بهتر است بدانید که شما پودر شده این قارچ را می توانید به چای به راحتی اضافه کنید و یا در غذای خود مورد استفاده قرار دهید.

مطلب دیگر :
بهترین سایت های اشتراک گذاری ویدیو

قارچ دم بوقلمون

احتمالاً نام قارچ دم بوقلمون را شنیده اید. این قارچ به این دلیل که در گروه قارچ های انرژی زا قرار گرفته است، امروزه فروش خوبی را تجربه می کند. البته ناگفته نماند که نام دیگر این قارچ، قارچ ترکی تیل است. تقویت سیستم ایمنی بدن، اولین و مهم ترین شاخصه این قارچ است که می تواند انرژی لازم بدن شما را تأمین نماید.

این قارچ پرفروش خوراکی تاریخچه خود را به خانواده تاقچه ای قارچ سانان منحصر می داند. سابقه یافت این قارچ به 3 هزار پیش توسط چینی ها بر می گردد. آن دسته از افرادی که همیشه احساس خستگی، بی حوصلگی و کسلی می کنند، بهتر است خواص اصلی این قارچ را نادیده نگیرند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد قارچ‌ های انرژی زا به صورت مختصر ولی مفید، صحبت کرده ایم. به هر حال انسان همیشه نمی تواند انرژی خود را به صورتی که به آن نیاز دارد، تأمین نماید مگر در شرایطی که از مواد خوراکی مناسب استفاده نماید. قارچ هایی که به آن ها اشاره کرده ایم، همگی جزء معروف ترین قارچ های بازار هستند که شما می توانید از یک وب سایت اینترنتی معتبر نسبت به خرید هرکدام اقدام نمایید. به هیچ عنوان به قارچ جنگلی فکر نکنید؛ چرا که قارچ های جنگلی به درستی تشخیص داده نمی شوند و معمولاً افراد بومی یک منطقه به جمع آوری این نوع قارچ ها می پردازند. سعی کنید تنها نسبت به سفارش و خرید قارچ های پرورشی بیندیشید، این قارچ ها کاملاً اصولی و مطابق استاندارد پرورش داده می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.