۲-همچنین به کاهش علائم بیماری آلزایمر به دلیل وجود ترکیبات آمیلوئید در نورون که مسئول آسیب رساندن به مغز است، کمک می کند. بیوشیمیایی موجود در براهمی به نام باکوزیدها به بازسازی بافت های مغز با تأثیرگذاری بر سلول های مغز کمک می کند.

۳-براهمی همچنین به خاطر تقویت حافظه شما مشهور است. برهمی تأثیر مثبتی بر قسمت هیپوکامپ مغز که مسئول تمرکز، هوش و حافظه است، دارد. برگ های گیاه برهمی شبیه به قسمت مخچه مغز هستند که به کنترل حافظه و تمرکز کمک می کند.

۴-اگر به طور منظم براهمی مصرف کنید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی با مواد مغذی فراوان به افزایش زمان پاسخ سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری های مختلف کمک می کند.

۵-گیاهان برهمی به عنوان یکی از داروهای عالی برای تسکین آرتریت و سایر شرایط التهابی در نظر گرفته می شوند. همچنین به تسکین زخم ها و درمان سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند.

 

روغن براهمی چیست؟

روغن براهمی که از عصاره دو گیاه باکوپا (Bacopa)  و گتوکولا (Gotu Kola)  استخراج می شود به خاطر خواص بیشماری که دارد، از قدیم الایام از طب آیورودا (سیستم پزشکی اصیل هند) و طب سنتی چینی تا به امروز در سراسر جهان طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده است.چند خواص روغن براهمی در زیر آمده

افزایش رشد مو
جلوگیری از ریزش مو
ترمیم آسیب دیدگی موها
بهبود زخم
تسکین درد مفاصل

فواید گیاه براهمی

فواید روغن براهمی :

درمان خشکی پوست

روغن براهمی برای درمان خشکی پوست سر بسیار عالی است. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها به بهبود پوست سر شما کمک می کند، بلکه باعث بازسازی موهای خوب و سالم می شود.

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

عضله سازی چقدر زمان می برد

همه این آنتی اکسیدان ها به حذف تمام سموم از بدن کمک می کنند و با تحریک بازسازی سلولی، رنگ پوست شما را بهبود می بخشند. برای درمان مشکلات مو مانند خارش، شوره سر و ایجاد دو شاخه شدن مو بسیار عالی است.

ضد اضطراب و استرس

می توان از برگ های براهمی در چای استفاده کرد، زیرا به آرامش شما کمک می کند و اضطراب و استرس را از بین می برد. مکمل های براهمی به صورت قرص یا پودر در بازار موجود است. اما مصرف این قرص ها تنها پس از مشورت با پزشک یا هر متخصص بهداشتی توصیه می شود.

رفع اختلالات خواب :

روغن براهمی برای مبتلایان به بیماری بی خوابی و سایر مشکلات خواب گزارش شده است که در اثر استفاده از آن بی قراری شبانه و تنش های حاصل از استرس روزانه، از بین رفته و خوابی آرام و عمیق را برای شما رقم می زند.

مطلب دیگر :
راهنمای خرید بهترین لوازم آشپزخانه

رفع اگزما و خشکی پوست:

این روغن با آبرسانی به لایه های پوست، خشکی را از بین می برد. همچنین اگزمای پوست را از بین می برد. برای رفع خشکی پوست می توانید از روغن های دیگری مانند روغن جوجوبا، روغن رز و شی باتر استفاده کنید.

درمان صرع

صرع نوعی بیماری است که در آن سیستم عصبی از کار می افتد و بر فعالیت مغز تأثیر می گذارد.بیماران مبتلا به صرع حملات تشنجی ناگهانی را تجربه می کنند.روغن براهمی بهترین راه حل برای این شرایط است. ماساژ با روغن Brahmi باعث بهبود سیستم عصبی و تلاش برای بازگرداندن عملکرد طبیعی بدن می شود.

رمان دل درد و کاهش نفخ

تشکیل گاز در دستگاه گوارش دردناک و ناراحت کننده است.هنگامی که روغن براهمی روی شکم مالیده شود ، می تواند به کاهش نفخ و درد و گرفتگی شکم کمک نماید.

 

فواید گیاه براهمی

چگونه روغن براهمی را استفاده کنیم؟

۱- ابتدا موضع رو با آب و صابون بشورید.
۲- چند قطره از روغن را روی محل ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا کامل جذب پوست شود.
۳- بعد از ۲ ساعت محل را با آب ولرم شستشو دهید.

هنگام استفاده از روغن براهمی ممکن است لازم باشد روغن را چند دقیقه گرم کنید یا همانطور که هست استفاده کنید.اگر از ریزش مو رنج می برید،روغن را گرم نکنید.در حالی که کسانی که مایلند موهایشان را حالت دهند می توانند کمی روغن را گرم کنند این کار می تواند نفوذ روغن را در مو و پوست افزایش دهد.

با استفاده از نوک انگشت خود با روغن براهمی پوست سر خود بمالید و به آرامی آن را ماساژ دهید.بعد از اینکه ماساژ پوست سر خود را تمام کردید، انگشتان خود را در طول موهایتان بکشید، و توجه ویژه ای به مناطق خشک مانند انتهای آن داشته باشید.

اینکه چه مدت باید بماند به مدت زمانی که شما اختصاص می دهید بستگی دارد، اما حداقل یک ساعت پیشنهاد می شود روغن روی پوست بماند و در صورت امکان آن را در طول شب استفاده کنید؛ سپس آن را با استفاده از یک شامپوی طبیعی بشویید و اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند.