استشمام بوی گاز از این دستگاه گرمایشی یکی دیگر از مشکلات رایجی است که در پکیج دیواری ایجاد می شود. اگر شما هم بوی گاز، بوی پوسیدگی، بوی سوختگی و دود را از احساس می‌ کنید و می خواهید بدانید علت این بو چیست و چگونه آن را از بین ببرید، توصیه می کنیم مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله دلیل بوی گاز را پیدا خواهید کرد.

نکات ذکر شده در این مقاله راه حل هایی هستند که به شما در حل مشکل کمک می کنند. اما اگر در زمینه تعمیر پکیج دانش و مهارت کافی ندارید توصیه می کنیم از دست زدن و بازکردن دستگاه خودداری کنید و حتما از تعمیرکار ماهر کمک بگیرید، که شماره های شرکت را درپایین همین مقاله ذکر کردیم.

معمولا با گذشت زمان و کاهش عمر مفید بسته بندی، عملکرد قطعات آن با مشکل مواجه شده و به صورت بوی گاز، سوختگی و بوی نامطبوع دیده می شود. گهگاه به دلیل وجود باکتری در بسته بندی، بویی باقی مانده روی بسته وجود دارد. گاهی اوقات بوی باقی مانده روی محصولات حصیری وجود دارد.

با گذشت زمان و کاهش عمر مفید دستگاه، قطعات با مشکل مواجه شده و به صورت بوی گاز، نامشخص و بوی نامطبوع دیده می شود. گهگاه به دلیل وجود باکتری، بویی باقی مانده روی بسته وجود دارد. گاهی اوقات بوی باقی مانده کپک زدگی هم به مشام میرسد

در صورت احساس بوی گاز، سوختگی و پوسیدگی از دستگاه پکیج چه باید کرد؟

بوی نامطبوع ساطع شده از بسته بندی ناشی از مشکل باکتریایی بسته بندی است و با بوی گاز متفاوت است. اکثر پکیج های دیواری امروزه با گاز طبیعی یا پروپان مایع کار می کنند. گاز طبیعی حاوی ماده افزودنی است که بویی شبیه به تخم مرغ فاسد می دهد تا بتوانید نشت گاز را تشخیص دهید.

 

بنابراین، اگر بوی گاز در اطراف  خود احساس کردید، احتمالاً پروپان مایع از پکیج نشت می کند. در چنین شرایطی:

 

در اسرع وقت دستگاه را خاموش کنید.

شیر گاز پکیج را ببندید.

دستگاه را جدا کنید.

در و پنجره های آشپزخانه و اتاق های دیگر را باز کنید.

مطلب دیگر :
ویژگی های شرکت سازنده پارتیشن شیشه ای

سیگار نکشید.

کلید برق آشپزخانه را فشار ندهید.

تا زمانی که بوی گاز از آن خارج نشود، از هیچ فر یا وسیله ای گازی یا برقی استفاده نکنید.

شمع یا فندک روشن نکنید.

علت های اصلی بوی گاز پکیج چیست؟

1- نشت گاز از اتصالات و لوله ها به دلیل بوی گاز در بسته بندی

در صورتی که لوازم و لوله های پکیج محکم بسته نشده باشند. یا پیچ خور و این پیچ خوردگی باعث ایجاد شکاف و سوراخ در لوله ها شده، گاز از آنها نشت می کند و این باعث می شود بوی گاز از بسته بندی خارج شود.

 

گاهی ممکن است لوله ها چروک یا نشتی نداشته باشند اما گیره ها و اتصالات لوله ها محکم نیستند و این باعث نشت گاز می شود.

  1. نشت پکیج گاز از شیر برقی.

شیر برقی یکی از قطعات مهم پکیج است که وظیفه تنظیم فشار گاز پکیج برای احتراق را بر عهده دارد. شکی نیست که اگر در این قسمت ایراد داشته باشد یا تنظیمات آن مشکل داشته باشد، بوی گاز از دستگاه به مشام شما  می رسد، در صورتی که این قطعه با بروز مشکل مواجه شود، باییستی حتما تعویض گردد بنابراین اگر از سالم بودن اتصالات و لوله ها مطمئن نیستید و مشکوک هستید که بوی گاز  به دلیل خرابی این قطعه است از تکنسین خبره کمک بگیرید.

 

جمع بندی

در صورت بروز مشکل بوی گاز حتما کارهای اولیه که در ابتدای مقاله گفته شد در حد توان انجام دهید، و در صورت نیاز با یک کارشناس در این زمینه در ارتباط باشید .

برای مشاهده علائم و و نشانه های خرابی در پکیج نیز کلیک نمایید، تا با مشکلات دیگر این دستگاه گرمایشی بیشتر مطلع شوید. در صورتی که اشکالی  برای تعمیرات تخصصی پکیج بوتان و یا ایران رادیاتور پیش آمده است با ما در تماس باشید.