اگر در حال تحقیق در مورد چگونگی طراحی داخلی خانه خود بوده اید، احتمالاً با سبک های مختلف طراحی داخلی مانند “معاصر”، “مدرن”، “صنعتی”، “آرت دکو” و چندین سبک دیگر برخورد کرده اید. آیا تا به حال فکر کرده اید که این اصطلاحات در واقع چه معنایی دارند؟

برای شروع، این اصطلاحات به سبک های مختلف طراحی داخلی اشاره دارد که هر طراحی دارای ویژگی های منحصر به فرد، طعم، پایان، و تجربه و سبک های داخلی است. این مقاله به دنبال رمزگشایی معنای برخی از این سبک های طراحی داخلی و توضیح اینکه چرا آنها به همان اندازه محبوب هستند.

در حالی که حرفه طراحی داخلی بیش از 100 سال است که وجود داشته است، فرآیند طراحی داخلی تا زمانی وجود داشته است که انسان ها خانه ها را می سازند و آنها را بر اساس نیازها و مواد موجود در دسترس خود تزئین می کنند. قرن‌ها پیش که ما شکارچی و جمع‌آور بودیم، فکر می‌کنید خانه شکارچی همان خانه جمع‌آور است؟ اگر بخواهیم حدس بزنیم، روزهای شکارچی-گردآورنده تمدن بشری سبک طراحی سودمندی خواهد داشت.

بنابراین، با وجود اینکه یک پناهگاه موقت است، خانه شکارچی فضای بیشتری برای ابزارهای مورد نیاز برای شکار و فضای داخلی مردانه‌تر دارد، در حالی که خانه جمع‌آوری فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد و جنسیت‌گرایانه است. در طول سال ها، با تکامل تمدن، ترجیحات و مواد نیز تکامل یافته و باعث ایجاد سبک های مختلف طراحی داخلی شده است. امروز قصد داریم در مورد برترین سبک های طراحی داخلی صحبت کنیم که توانسته اند در آزمون زمان مقاومت کنند و حتی امروزه نیز مورد استفاده مردم قرار می گیرند.

اما قبل از انجام این کار، نصب سایدینگ شما چقدر خوب است؟ مانند هر پروژه بهسازی خانه، موفقیت فرآیند طراحی داخلی شما به وضعیت سایر قسمت های خانه بستگی دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد خانه شما زمانی بهتر ظاهر می‌شوند که نمای سایدینگ در شرایط خوبی باشد، دکوراسیون داخلی در نقطه‌نظر باشد، و زمانی که تمام مناطق اطراف خانه کاربردی و راحت باشند. ما قصد داریم در مورد برخی از سبک های برتر طراحی داخلی صحبت کنیم که توانسته اند در آزمون زمان مقاومت کنند و حتی امروزه نیز مورد استفاده مردم قرار می گیرند.

1. سبک طراحی داخلی مدرن

از همان ابتدا، توجه به این نکته مهم است که “مدرن” و “معاصر” دو سبک داخلی متفاوت هستند. سبک طراحی داخلی مدرن با طرح‌های رنگی تمیز و ساده، احساس خوش‌آمدگویی، عناصر فردی تمیز، و همچنین استفاده زیاد از شیشه و استیل و جایگزین‌های جانبی بسیار مورد نیاز که به دوران تاریخی بازمی‌گردد، تعریف می‌شود. سیاه و سفید بر پالت رنگ غالب است، با برخی از سایه های محو شده آبی، قرمز و سایر رنگ های اصلی.

ما در مورد سبک طراحی داخلی معاصر صحبت کردیم که سبک های طراحی دوره های مختلف را با هم ترکیب می کند، سبک طراحی مدرن مربوط به یک دوره خاص است – طلوع قرن بیستم. این سبک ریشه در سبک های طراحی و معماری آلمانی و اسکاندیناویایی دارد. همه چیز در مورد منطق و عملی است و نقاشی ها و مجسمه ها بر اساس آن انتخاب می شوند. تمرکز طراح بر روی عملکرد است و نه بر روی فرم.

فضاهای نشیمن به شیوه مینیمالیستی با پلان های باز طراحی شده اند. این بر روی رنگ های بلوک و رنگ های اولیه با هنر مدرن در رنگ های متضاد تمرکز می کند. مبلمان استفاده شده کاربردی و ساده با خطوط تمیز است. نورهای طبیعی نقش اساسی در یک خانه مدرن دارند در حالی که از نورپردازی تاکیدی برای برجسته کردن عناصر خاص، ویژگی های معماری، مجسمه ها و غیره استفاده می شود.

ایده اصلی سبک مدرن، ایجاد خانه های ساده و بدون درهم و برهمی بدون تزئینات غیر ضروری است. از آنجایی که فرم از عملکرد پیروی می کند، هر چیزی که در یک خانه مدرن استفاده می شود یک هدف عملی را برآورده می کند.

این سبک در اوایل قرن بیستم ترند شد و یک قرن بعد به طور اتفاقی بازگشت. اکثر مواد دکوری در این سبک با سادگی، به ویژه مبلمان، مرزبندی می‌کنند. هیچ چیز بیش از حد بلند و جسورانه نیست.

2. سبک طراحی داخلی معاصر

طراحی داخلی معاصر نوعی از سبک طراحی داخلی است که به روندهایی اشاره دارد که اکنون – در همین لحظه – حاکم هستند. سبک طراحی داخلی که در دهه 2010 “معاصر” بود، لزوماً امروزی نیست، اما طراحی که در آن زمان “مدرن” بود، همچنان “مدرن” باقی مانده است – همیشه بود، همیشه خواهد بود! به عبارت دیگر، طراحی مدرن با گذشت زمان تغییر نمی کند، در حالی که امروزی سیال تر است.

سبک طراحی داخلی معاصر چیزی است که می توان آن را با هر اتاق در خانه تنظیم کرد. باشد، اتاق خواب، اتاق نشیمن یا حتی آشپزخانه. آشپزخانه معاصر ترکیبی از جدید و قدیمی است که آن را برای همه اعضای خانواده برای نشستن و گپ زدن عالی می کند. نکته مهم این است که انتخاب آشپزخانه های معاصر بسیار مفید است زیرا کابینت های آشپزخانه در دسترس و آماده زیادی وجود دارد که هم مدرن و هم زیبا هستند.

سبک طراحی داخلی معاصر بیشتر شبیه شیوه زندگی مدرن است – الهام گرفته از تمام سبک های طراحی در گذشته از جمله مینیمالیسم، مدرنیسم، آرت دکو و حتی دوره های طراحی تاریخی که در بالا ذکر شد. با این حال، این بدان معنا نیست که سبک معاصر به هم ریخته و مبهم است. در عوض، دارای خطوط تمیز و سطوح صاف است که ظاهری منظم از فضا را ارائه می دهد.

خانه های معاصر معمولا دارای پلان های باز هستند و از نور طبیعی زیادی استفاده می کنند. مواد مورد استفاده سازگار با محیط زیست یا بازیافت با تمرکز زیادی بر روی صرفه جویی در انرژی هستند. رنگ‌های مورد استفاده معمولاً خنثی هستند و با استفاده از مبل‌هایی با رنگ‌های روشن یا نقاشی و غیره، رنگ‌هایی از جنب و جوش دارند. بیشتر مبلمان مورد استفاده در خانه‌های سبک معاصر متعلق به زمان حال هستند. وسایل روشنایی از دوره های مختلف برای برجسته کردن فضای زندگی انتخاب می شوند.

 

نکته اصلی سبک طراحی معاصر این است که سبک های مختلف را بدون تاکید زیاد بر روی هر کدام ترکیب می کند و خانه ای را ایجاد می کند که در مورد افرادی که در آن زندگی می کنند صحبت می کند – خانه ای با شخصیت منحصر به فرد و تازه.

مطلب دیگر :
نکاتی که در مورد چاپ و بسته بندی باید در نظر گرفت

3. سبک طراحی داخلی هنر مدرن

هنر مدرن در اوایل دهه 1930 از ایالات متحده سرچشمه گرفت و تا اواخر دهه 1940 روند رو به رشد داشت. آن روزها، این سبک طراحی داخلی همه چیز بزرگ‌تر، جسورانه‌تر و برنج‌تر بود. مبلمان با انحنای متورم طراحی شده بود و سایر اقلام دکور یا صاف شده و یا کنده شده بودند. طراحان همچنین از این سبک طراحی داخلی به عنوان مدرن آمریکایی یا مدرنیست یاد می کنند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون آشپزخانه با رنگ سیاه

4. سبک طراحی داخلی در اواسط قرن

سبک طراحی داخلی در اواسط قرن پس از جنگ جهانی دوم رایج بود. درست مانند روند تقریباً در تمام جنبه های زندگی آن روزها، این سبک طراحی داخلی نیز بر استفاده واضح از رنگ تأکید داشت. از دیوارها تا هنرهای دیواری، تا مصنوعات. در این دوران همه چیز رنگارنگ بود. مبلمان با خطوط واضح مشخص می شد و گیاهان داخلی به وفور یافت می شدند.

این یک سبک طراحی داخلی از دهه 40 تا 60 است. همانطور که نمادین آن زمان بود، پس از پایان جنگ جهانی دوم، مینیمالیسم و سودمندی موضوع اصلی خانه ها بود. خانه ای که با سبک مدرن اواسط قرن طراحی شده است، حس یکپارچه سازی با یک پیچ و تاب تازه دارد. بی زمانی و راحتی در مرکز قرار دارد و آن را به یکی از ترجیح داده شده ترین سبک های طراحی داخلی تبدیل می کند. به طور معمول، این طرح خانه هایی را ایجاد می کند که بیانی از صاحب خانه است.

مرکز تمرکز اتاق نشیمن یک نقاشی یا مصنوع است که با مردم ساکن آنجا طنین انداز می شود. خطوط تمیز، سطوح یدکی و سادگی برخی دیگر از ویژگی های چشمگیر سبک طراحی مدرن اواسط قرن هستند. مجسمه‌ها، اشکال گرافیکی و رنگ‌های بسیار اشباع شده که نماد دهه‌های 50 و 60 هستند، در این سبک طراحی داخلی نیز راه پیدا می‌کنند.

ایده اصلی طراحی داخلی مدرن اواسط قرن، ایجاد خانه هایی مانند خانه هایی است که در مجموعه تلویزیونی مردان دیوانه به نمایش گذاشته شده است – جریانی یکپارچه بین بیرون و داخل خانه، عناصر طراحی از سه دهه قرن بیستم (دهه 40). تا دهه 60)، و برداشتی تازه از سبک طراحی اواسط قرن.

در این زمان بود که مردم متوجه شدند که علاوه بر کاربردی کردن یک خانه، نیاز به فضاهای کافی برای فعالیت های اجتماعی در خانه وجود دارد. به همین دلیل است که این سبک هزاران مکان مشترک و مشترک را در سراسر خانه به جا می گذارد. اگر تمرکز شما بر تقویت پیوندهای بین فردی است – اگر فردی بسیار اجتماعی هستید، به سراغ این سبک طراحی داخلی بروید.

5. سبک طراحی داخلی مینیمالیستی

این سبک طراحی داخلی مینیمالیستی از استرالیا سرچشمه گرفته و هنوز هم در آنجا بسیار محبوب است. این سبک بر مینیمالیسم در تمام جنبه های طراحی داخلی، از مبلمان ساده گرفته تا پالت های رنگی خنثی، تا لوازم جانبی کاربردی اما نه پر زرق و برق، تاکید دارد. همه چیز ساده، ساده و ضروری است. بدون افراط و تفریط

6. سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی

سبک طراحی داخلی اسکاندیناوی ترکیبی از سبک های مختلف طراحی است که در قرن بیستم در پنج کشور شمال اروپا نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند تکامل یافت. سبک اسکاندیناوی در مورد یک فضای داخلی مینیمالیست، کاربردی و سادگی است.

همچنین فضاهای ساده و در عین حال بسیار کاربردی را در خود جای داده است. همچنین گرم است و فضایی برای دعوت های شخصی باقی می گذارد. چیزی که آن را از طرح های مینیمالیستی متمایز می کند این است که این سبک بر مقرون به صرفه بودن و نه فقط ضرورت تاکید دارد.

بیشتر وسایل دکوری شامل زیور آلات، مبلمان گرد، جزئیات ارگانیک و تمیز، و همچنین پالت‌های رنگی سیاه و سفید هستند. همچنین با چیدمان ها و چیدمان های خالی مشخص می شود. می توانید آن را ترکیبی از مینیمالیسم و سبک های اواسط قرن بنامید.

7. سبک طراحی داخلی شیک

ویژگی سبک Shabby Chic با حال و هوای آرام، وسایل روشنایی مطبوع، مبلمان عتیقه لمسی، و جذابیت الهام گرفته از کلاسیک است. از طرح های مدرن الهام گرفته شده است، اما دارای عناصری از طراحی معاصر است.

جایی که خانه از عناصری استفاده می کند که قدیمی و با فرسودگی زیاد به نظر می رسند اما بسیار کاربردی هستند. گاهی اوقات، اقلام جدید برای اینکه ظاهر یک عتیقه را نشان دهند، مضطرب می شوند.

8. سبک طراحی داخلی التقاطی

التقاط در مورد انتخاب ایده ها و الهام گرفتن از طیف گسترده و متنوعی از منابع است. سبک طراحی داخلی التقاطی خانه هایی را ایجاد می کند که غنی و لایه لایه با ایده های برگزیده از دوران طراحی و سبک های قرن ها هستند.

این سبک عناصر متضاد سبک، رنگ‌ها و بافت‌ها را برای ایجاد حسی منحصربه‌فرد در کنار هم قرار می‌دهد. این توسط افرادی انتخاب می شود که دکوراسیون جسورانه را ترجیح می دهند و دوست دارند خود را خلاقانه بیان کنند. صدها گزینه برای انتخاب وجود دارد و خروجی به نحوه ادغام سبک ها بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر می خواهید در اتاق نشیمن خود یک حس بوهمیایی ایجاد کنید، باید جزئیات سبک طراحی را بدانید و به عناصر و اثاثیه بوهو دسترسی داشته باشید که می تواند به ایجاد آن حس کمک کند.

رنگ‌های پس‌زمینه استفاده شده معمولاً خنثی هستند تا به طراح اجازه دهند لوازم جانبی و مبلمان را برجسته کند. اتاق‌هایی که با سبک التقاطی طراحی شده‌اند دارای چندین نقطه کانونی هستند و روی متعادل کردن رنگ‌ها و بافت‌ها کار می‌کنند تا چشم را تحت تأثیر قرار ندهند.

ایده اصلی سبک التقاطی استفاده از تمام سبک های تاریخ و ایجاد چیزی تازه، منحصر به فرد و مسحورکننده است. همه چیز در مورد خلاقیت و توانایی استفاده از ذهن آزادانه و نوآورانه است.

برای خواندن مقالات مشابه میتوانید به وب سایت مسکن تورنتو مراجعه کنید.