داشتن یک دکوراسیون زیبا بسیار آرامش بخش و انگیزه دهنده می باشد. یک دکوراسیون جذاب علاوه بر اینکه باعث ایجاد احساس خوب برای ساکنین می شود. در مهمانان و سایر افراد خانه نیز خاطره ای خوب بر می انگیزد.

چیدمان یک دکوراسیون زیبا کار دشواری نیست. و نیاز به کمی دقت و سلیقه دارد. نخستین کاری که باید برای یک دکوراسیون زیبا انجام دهید توجه به وسیله های اصلی و اساسی چیدمان می باشد. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می توان یک دکوراسیون زیبا داشت.

چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم؟

نکات اصلی برای دکوراسیون زیبا

برای داشتن یک چیدمان زیبا و جذاب سعی کنید تا حد امکان به نکات زیر توجه کنید:

  • در اپلیکیشن و وب سایت هایی که با طراحی داخلی و چیدمان مرتبط هستند وقت بگذرانید. اینستاگرام و پینترست گزینه های خوبی برای این کار هستند. این اپلیکیشن ها ایده های خوبی برای چیدمان دکوراسیون به شما می دهند.
  • سبک چیدمان خود را انتخاب کنید. این سبک می تواند حاصل انتخاب بودجه، سلیقه، آینده نگری، تنوع بازار و .. باشد.
  • بودجه خود را برای هر قسمت از خانه مشخص کنید و با توجه به آن وسیله های مورد نیاز را بخرید.
  • تا حد امکان مکان محل زندگی را مشخص کرده و بر اساس آن انتخاب کنید. در غیر این صورت سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که با انواع محیط و چیدمان سازگاری و هماهنگی داشته باشند.
  • وسایل خاص و یونیک برای چیدمان خود تهیه کنید.

 

چگونه دکوراسیون زیبا داشته باشیم؟

برای داشتن دکوراسیون زیبا لازم است به وسایل حیاتی و مهم دکوراسیون توجه کنید. این وسایل چیدمان اصلی شما را مشخص کرده و نقش مهمی در زیبا و جذاب به نظر رسیدن دکوراسیون بازی می کنند. وسایل مهم و اصلی در چیدمان منزل به ویژه سالن پذیرایی شامل موارد زیر می باشد:

  • مبلمان و میز ناهار خوری
  • فرش
  • میز جلومبلی
  • کنسول
  • میز تلویزیون

انتخاب مبلمان و میز ناهار خوری

مبلمان و میز ناهارخوری اصلی ترین مهره در چیدمان شما هستند. پس از اینکه سبک چیدمان خود را انتخاب کردید باید سعی کنید یک مبلمان متناسب آن خریداری کنید.

مبلمان و میز ناهارخوری باید از نظر سبک کلی، رنگ بندی، جنس و متریال به کار رفته در ساخت با سبک دکوراسیون انتخابی هماهنگ باشد. با توجه به اینکه مبلمان و میز ناهارخوری وسیله هایی با قیمت بالا هستند بهتر است از مدل هایی انتخاب کنید که با گذر زمان، از مد نمی افتند. هم چنین باید به کیفیت مواد سازنده  و دوام آن در طول زمان و استفاده مداوم توجه ویژه داشت.

 فرش، لباسی برای منزل شما

پس از انتخاب مبلمان، باید فرشی متناسب با مبلمان خود انتخاب کنید. فرش انتخابی باید از لحاظ رنگ بندی هماهنگ با مبلمان باشد. اما میزان خلوت یا شلوغ بودن طرح فرش بستگی به سلیقه شما و دکوراسیون تان دارد.

اگر طرفدار سبک های بوهمین هستید فرش های شلوغ مناسب تر هستند. اما اگر دوست دارید چیدمان مینیمال و مرتبی داشته باشید بهتر است از فرش های خلوت تر استفاده کنید. علاوه بر این فرش انتخابی باید ابعاد مناسبی داشته باشد و در زیر مبلمان گم نشود.

نقش میز جلو مبلی در چیدمان

مطلب دیگر :
آموزه مهدویت در احیاء هویت اسلامی۹۱۵

میز جلومبلی مانند هسته چیدمان شما عمل می کند. این میز در وسط چیدمان قرار گرفته و توجه همه را به خود جلب می کند. علاوه بر این با توجه به کارآیی که در هنگام پذیرایی دارد توجه به میز جلو مبلی اهمیت دو چندان پیدا می کند.

سعی کنید از یک میز جلومبلی خاص و ویژه استفاده کنید. امروزه انواع میز جلومبلی با طرح های خلاقانه و جذاب از چوب و فلز ساخته می شوند. و می توانند به عنوان یک مهره اصلی در دکوراسیون زیبا نقش بازی کنند.

میز تلویزیون را جدی تر بگیرید

خانواده های ایرانی عادت به تماشا کردن تلویزیون دارند. و این اهمیت میز تلویزیون را در چیدمان افزایش می دهد. به ویژه اینکه در چیدمان منزل میز تلویزیون در جلوی مبلمان قرار می گیرد.

امروزه استفاده از انواع میز تلویزیون سبک روستیک بسیار ترند شده است. و در انواع طراحی داخلی خانه های مدرن و معاصر از آن استفاده می شود.

علاوه بر این بد نیست بدانید مغز نسبت به رنگ چوب حساس می باشد و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. پس یکی از راه های خوب برای جلب کردن توجهات به دکوراسیون، استفاده بیشتر از وسایل چوبی مانند میز تلویزیون چوبی می باشد.

کنسول ها حذف نشدنی هستند

کنسول ها از گذشته در چیدمان خانه های ایرانی وجود داشتند و از آن برای نگهداری وسایل پذیرایی، یا وسایل دکوراتیو استفاده می شد. اما با به روز و مدرن شدن همه چیز، کنسول ها نیز تغییر شکل داده و به سبک مدرن طراحی می شوند.

کنسول ها سبک های مختلفی دارند و با توجه به نیاز و بودجه ای که در اختیار دارید گستره انتخابی وسیعی خواهید داشت. کنسول های روستیک از مدرن و به روزترین مدل هایی می باشد که امروزه در چیدمان های مختلف استفاده می شود. این کنسول ها بسیار ترند شده و در چیدمان های اروپایی و ایرانی بسیار رایج است.

شما می توانید از انواع وسیله های دکوراتیو جذاب روی کنسول استفاده کرده و چیدمان خود را زیباتر کنید. علاوه بر این هم آوایی رنگ چوب و رنگ سبز تداعی کننده حس طبیعت در مغز می باشد و حس آرامش را برای اهالی خانه به دنبال دارد.

چگونه وسایل خاص برای دکوراسیون زیبا و شیک بخریم؟

همان طور که گفتیم برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و خاص علاوه بر هماهنگی بین اجزای مختلف نیاز به وسایل خاص و منحصر به فرد دارید. پیدا کردن این وسایل کمی نیاز به دقت و حوصله دارد. چرا که نمی توان آن ها را از هر فروشگاهی پیدا کرد.

یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی لوازم دکوراتیو که می توانید وسایل خاص و منحصر به فرد را در آن پیدا کنید وب سایت دکوکاف می باشد. به این وب سایت سر بزنید و چیدمانی زیبا برای خانه خود بیافرینید.