انواع رنگ مو  :

رنگ پوست گندمی

پوست گندمی یکی از رایج‌ترین رنگ پوست‌ها است که در کشور ایران بسیار مشاهده می‌شود. این افراد دارای رنگ پوست خرمایی رنگ هستند که دارای طیف روشن و تیره است. پوستی که پیگمنت‌های غالب آن آبی و قرمز است؛ در دسته پوست‌های گندمی قرار می‌گیرد. در صورتی که پوست گندمی روشنی دارید؛ پیگمنت های قرمز پوستتان بیشتر است و تنها بیست درصد از پیگمنت ها را رنگ آبی و سرد تشکیل داده است. برای انتخاب رنگ مو برای پوست گندمی روشن در ابتدا باید مطمئن شوید که رنگ پوستتان گندمی گرم یا سرد است؛ برای این کار می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

تشخیص رنگ پوست

برای این کار صورت خود را بشویید و هر گونه آرایش را از روی پوستتان پاک کنید. رو به رو آینه بایستید؛ اتاق شما باید نور طبیعی و کافی داشته باشد و خیلی تاریک یا بیش از اندازه روشن نباشد. در یک دست دو کاغذ به رنگ قرمز و زرد نگه دارید و در دست دیگر از کاغذهایی به رنگ آبی، نقره‌ای، سبز و سفید استفاده کنید. هر کدام از کاغذها را به ترتیب در کنار صورتتان نگه دارید؛ به این ترتیب هر کاغذی که به رنگ پوست شما نزدیک‌تر است؛ رنگ پوست شما را نشان می‌دهد. اگر رنگ‌های قرمز و زرد با پوست شما هماهنگ هستند؛ تن پوست شما گرم است و اگر رنگ‌های آبی، نقره‌ای و سفید با پوست‌تان هماهنگ‌ترند تن پوستتان سرد می‌باشد.

علاوه بر این شما از راه ساده‌تری می‌توانید گرم یا سرد بودن پوستتان را تشخیص دهید. برای این کار آستین‌ها را بالا بزنید و به رگهای روی مچتان نگاه کنید؛ اگر رنگ آن‌ها آبی باشد؛ زمینه پوست شما سرد است؛ اگر به نظر سبز باشد رنگ پوست گرمی دارید و اگر هاله‌های آبی و سبز می‌بینید رنگ پوستتان خنثی است.

رنگ مو مناسب برای پوست گندمی روشن

رنگ پوست گندمی دارای تن گرم می‌باشد و در دسته رنگ پوست‌های گرم قرار می‌گیرد. رنگ آن نه آن‌قدر روشن و سفید و نه خیلی تیره است؛ رنگ پوست گندمی دارای یک تناژ سبز در چهره است. برای زیباتر نشان دان صورت باید این تناژ سبز رنگ خنثی شود. بنابراین رنگ مو باید به گونه‌ای انتخاب شود که در کنار رنگ سبز چهره تناسب داشته و رنگ پوست را متعادل‌تر کند. در این قسمت با رنگ‌های مناسب برای پوست گندمی روشن آشنا می‌شوید:در صورتی گه پوست گندمی روشن دارید می‌توانید از دو نوع رنگ استفاده کنید، رنگ‌های تیره و رنگ‌های روشن که در این قسمت  با تعدادی از رنگ موهای تیره و روشن مناسب برای پوست‌های گندمی روشن آشنا می‌شوید.به طور کلی رنگ‌های خیلی تیره برای پوست‌های گندمی مناسب نیست. بنابراین به هیچ عنوان سراغ رنگ‌های خیلی تیره مانند مشکی نروید. همانطور که اشاره کردیم شما باید رنگی را انتخاب کنید که تناژ سبزی پوست شما را خنثی کند؛ بنابراین رنگ‌هایی که تناژ قرمز و طلایی دارند؛ برای شما مناسب‌تر هستند. رنگ موهای متوسط برای این گروه پوستی، ایدئال‌تر است. برای انتخاب آسان‌تر می‌توانید به سری R و G در کاتالوگ سر بزنید و از رنگ موهای این سری استفاده کنید.اگر رنگ پوست‌تان تیره است بهتر است سراغ رنگ‌های خیلی روشن و بلوند نروید مگر اینکه طرفداری تضاد بی‌اندازه باشید که البته کارشناسان زیبایی چندان موافق این قضیه نیستند. بهترین پیشنهاد رنگ مو برای پوست‌های تیره رنگ‌های «قهوه‌ای تیره»، «اسپرسو» و «مشکی» است. رنگ موهایی مثل «شاه بلوطی تیره و متوسط» و بلوندهای متوسط با تکنیک «بالیاژ» و «هایلایت» برای پوست‌های تیره مناسب است.

رنگ موی مناسب رنگ پوست گرم یا سرخ

اگر چشم های شما قهوه ای تیره، سیاه یا فندقی است، توصیه می شود که از رنگ مشکی، قهوه ای متوسط یا قهوه ای طلایی استفاده کنید. رنگ شرابی یا قهوه ای مایل به قرمز، باعث بهبود رنگ طبیعی پوستتان می شود. اگر چشم های شما فندقی، آبی یا سبز و رنگ موی طبیعی شما قهوه ای روشن تا بلوند متوسط است، هایلایت های روشن یا طلایی اضافه کنید، یا یک رنگ خرمایی متوسط گرم انتخاب کنید.اگر چشم هایتان آبی یا سبز و موهایتان به طور طبیعی بلوند است، از بلوند طلایی و سایه های خرمایی بسیار روشن استفاده کنید. رنگ های قرمز روشن و قرمز گرم نیز برای شما مناسبند.

رنگ موی مناسب پوست های روشن و تیره

رنگ پوست زیتونی

اگر رنگ چشم های شما قهوه ای است، باید از سایه رنگ های قهوه ای تیره یا خرمایی استفاده کنید. اگر چشم های شما فندقی، آبی یا سبز است، از قهوه ای روشن تا متوسط استفاده کنید. شما باید برای پوشاندن هر رنگ خاکستری، از قهوه ای شنی استفاده کنید. اگر چشم های شما آبی یا سبز هستند، این احتمال وجود دارد که در حال حاضر رنگ موهای طبیعی روشن داشته باشید، در این صورت می توانید از خرمایی روشن یا بلوند استفاده کنید.

مطلب دیگر :
انواع سردرد

رنگ مناسب موی خانم های رنگین پوست

اگر رنگ زمینه پوستتان گرم است، رنگ هایی را انتخاب کنید که یک پرده تیره تر از رنگ پوستتان بوده و ته رنگ گرم داشته باشند، مانند برنزی یا کاراملی. موهایتان را طلایی بسیار روشن نکنید، زیرا ممکن است در نهایت موهایتان نارنجی به نظر برسد. اگر رنگ زمینه پوستتان سرد است، از خاکستری روشن، رنگ های قهوه ای سرد یا کبود استفاده کنید و از رنگ های مسی، قهوه ای مایل به قرمز، یا هر نوع رنگ طلایی استفاده نکنید. بیشتر خانم های رنگین پوست، چشم های قهوه ای دارند، اما اگر چشم های شما قهوه ای نیستند، هنوز هم می توانید دستورالعمل های بالا را بکار ببرید.

رنگ پوست زرد یا خاکستری مایل به زرد

اگر چشم های تیره یا فندقی دارید، با سایه رنگ هایی از مشکی تا قهوه ای متوسط، عالی به نظر خواهید رسید. قهوه ای مایل به قرمز، شرابی یا بادمجانی نیز رنگ طبیعی پوستتان را بیشتر نمایان می کنند. اگر چشم های فندقی، آبی، یا سبز دارید، قهوه ای روشن و بلوند متوسط، عالی خواهد بود. از بلوندهای خاکستری یا شنی استفاده کنید و از رنگ های طلایی بپرهیزید. اگر چشم هایتان آبی یا سبز و مویتان به طور طبیعی بلوند است، از یک بلوند خنثی یا شنی استفاده کنید یا خرمایی روشن بدون گرمی زیاد انتخاب کنید. اگر موهای شما به طور طبیعی به قرمزی می زند، سر تسلیم فرود آورید و به سراغ رنگ های برجسته و براق نروید.

– رنگ موی قهوه ای مایل به قرمز برای کدام رنگ پوست مناسب است ؟

برخی خانم ها فکر میکنند برای پوست سبزه فقط رنگ مشکی جواب میدهد. اما اینطور نیست. نه رنگ مشکی و نه رنگ های خیلی روشن! از رنگ های براق و روشن فاصله بگیرید. قهوه ای مایل به قرمز، یک گزینه ی مناسب برای رنگ پوست سبزه است. البته ناگفته نماند که ترکیب این رنگ با هایلایت روشن هم زیبا می شود و به پوستتان میاید.

– رنگ موی قرمز شرابی برای کدام رنگ پوست مناسب است ؟

رنگ قرمز شرابی تیره برای پوست سبزه بسیار خاص است. همچنین رنگ قرمز آلبالویی جزئی از دسته ی رنگ های قرمزی است که برای پوست سبزه گزینه مناسبی محسوب می شود. اگر دوست دارید موهایتان تناژی از قرمز داشته باشد، این نوع قرمز را امتحان کنید. قرمز روشن برای پوست سبزه جلوه ی خوبی ندارد.

– رنگ موی کاراملی برای کدام رنگ پوست مناسب است ؟

رنگ دیگری که برای افرادی که پوست سبزه دارند توصیه می شود؛ رنگ موی کاراملی است. این رنگ زیبا را میتوانید با هایلایتی از بلوند ترکیب کنید. رنگ موی کاراملی دومین رنگ محبوب بین تناژ های قهوه ای برای پوست سبزه به حساب میاید. اگر پوست سبزه روشن یا تیره دارید این رنگ برای هر دو نوع پوست سبزه ایده آل است.

– رنگ موی خرمایی برای کدام رنگ پوست مناسب است ؟

بیشتر خانم هایی که پوست سبزه ای دارند از رنگ بلوند روشن میترسند چرا که فکر میکنند آن ها را بسیار تیره نشان میدهد. اما استفاده از رنگ قهوه ای روشنی که کمی مایل به خاکستری و رنگ خاکی باشد، برای همه ی انواع پوست سبزه میتواند مناسب باشد. در ضمن میتوانید از بلوند کمی روشن نیز به عنوان هایلایت استفاده کنید.

-رنگ موی فانتزی برای کدام رنگ پوست مناسب است ؟

اگر دلتان میخواهد کمی تنوع بدهید و از رنگ های عرف و معمولی استفاده نکنید، رنگ های فانتزی گزینه ی جذابی هستند. البته اگر این نوع رنگ ها را انتخاب میکنید، باید بپذیرید که زود پاک میشوند و بین رنگ موهای دیگر، شرایط متفاوت تری دارند. در انتخاب این نوع رنگ ها، رنگ های فانتزی صورتی تیره، آبی و بنفش تیره برای شما مناسب خواهند بود. بله، بهتر است از رنگ های روشن فانتزی استفاده نکنید.