دانلود پایان نامه

ادواردو ساورین3 برای اداره امور تجاری و مالی، داستین موسکوویتز4 برنامه نویس، اندرومک کالم برای اداره بخش گرافیکی و کریس هاگس برای ارتقای وبگاه به زوکربرگ پیوستند. در مارس 2004، فیس بوک به دانشگاه های استنفورد، کلمبیا و ییل و در نهایت به بسیاری از دانشگاه های برجسته ایلات متحده و کانادا گسترش یافت. (رزماین، بازگشایی فیس بوک 2006 )
فیس بوک، در تابستان 2004 به عنوان یک شرکت به ثبت رسید و شان پارکهر که در گذشته به عنوان مشاور به زوکربرگ کمک می کرد، ریاست آن را به عهده گرفت. در ژوئن 2004، فیس بوک پایگاه عملیاتی خود را به پائولو آلتوی کالیفرنیا منتقل کرد و در سال 2005، با آدری facebook.com و با پرداخت دویست هزار دلار خریده شد.
نام وبگاه برگرفته از کتابچه ای است که در امریکا در ابتدای هر سال دانشگاهی، توسط دانشکده به دانشجویان داده می شود تا دانشجویان یکدیگر را بهتر بشاسند. در سپتامبر 2005، فیس بوک نسخه جدیدی را برای دانش آموزان دبیرستانی طراحی کردد. در محله بعد، عضویت در فیس بوک به کارکنان چند شرکت شامل و مایکروسافت نیز تعمیم یافت. (لیسی، گسترش فیس بوک 2006 ) فیس‌بوک در 26 سپتامبر 2006 برای تمام افراد بالای 13 سال که دارای نشانی ایمیل معتبر بودند در دسترس قرار گرفت، و در اکتبر 2008 اعلام کرد که می خواهد پایگاه بین المللی خود را در دوبلین ایرلند تأسیس کند. دوبلین پایگاه این وبگاه برای اروپا، آفریقا، و خاورمیانه است. پایگاه این وبگاه برای کاربران آسیایی در سئول کره جنوبی قرار گرفته است. در فیس بوک، کاربران می توانند با ایجاد پروفایل و در معرض دید قرار دادن آن برای دوستان خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ علاوه بر آن می توانند دوستان خود را اضافه کنند، و برای آنها پیام بفرستند. کاربران همچنین می توانند به شبکه‌های سازمان یافته توسط دانشگاه، محل کار مدرسه بپیوندند. جزئیات بیشتر در مورد نحوه عملکرد وبگاه در بخش های بعدی خواهد آمد.
اعضا هیئت مدیره این شرکت عبارتند از: مارک زوکربرگ، مارک اندرسن، جیم بریر دان گراهام و پیتر تایل. ناظران: دیوید شی و پاول مادرا. فیس بوک بیش از 1200 کارمند و بیش از 400 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. دفاتر این شرکت در پائولو آلتوی کالیفرنیا، آتلانتا، بیرمنگام، میشیگان، شیکاگو، دالاس، دیترویت، نیویورک، ساحل ونیس کالیفورنیا، واشنگتن دی سی، و همچنین دفاتر بین المللی آن در دوبلین، لندن، میلان، پاریس، استکهلم، سیدنی، تورنتو قرار دارد.
محصول: طراحی و جستوی آسان در فیس بوک، امکان دسترسی آسان به برنامه ها و فعالیت های اصلی وبگاه را برای کاربران فراهم می آورد. بخش هایی نظیر پروفایل، دوستان، شبکه ها و صندوق پست، صفحات اصلی هستند که کاربران در فیس بوک از آنها استفاده می کنند و جایگاه خاصی در بالای صفحه پروفایل کاربر دارد. برنامه های فیس بوک نظیر عکس، یادداشت، گروه ها، رویداد ها و پست ها به همراه سایر برنامه هایی که کاربر به حساب کاربری خود می افزاید، در ستون سمت چپ قرار دارند. یکی از مهمترین عواملی که باعث جذابیت این وبگاه در میان کاربران شده است، برنامه‌های متنوع و سهولت استفاده از آنهاست.
فناوری: فیس بوک یکی از پرترافیک ترین وبگاه های پی اچ . پی در سراسر دنیا است که هزاران پایگاه اطلاعاتی را اداره می کند. فیس بوک چارچوب چند زبانه پی آر . سی. سبک اما محکمی را به وجود آورده است که به شرکت این امکان را میدهد تا سیستم های فرعی را که به زبان های مختلف نوشته شده اند، با هر پلتفرمی به راحتی و به شکل یکپارچه به یکدیگر متصل کند. این شرکت سیستم گیرنده باز و موتور جستوجوی مشتری سازی را به وجود آورده است که به میلیون ها جستجو گر در روز خدمات ارائه می کند.
پلتفرم: در 24 می 2007، فیس بوک پلتفرم خود راه اندازی کرد که چارچوبی را برای طراحان نرم افزار به وجود آورد تا برنامه های کاربردی خود را با همکاری اجزای اصلی فیس بوک به وجود بیاورند. پلتفرم فیس بوک پلتفرمی برای توسعه است که به شرکت ها و مهندسان این امکان را می‌دهد که با وبگاه های فیس بوک یکی شوند و به میلیون ها کاربر از طریق نمودار اجتماعی دسترسی پیدا کنند. فیس بوک بخشی از زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان است که پتانسیلی منحصر به فرد را برای برنامه ها و فرصت های تجاری فراهم می آورد.
سرمایه گذاری: دور اول: پانصد هزار دلار از طرف پیتر تایل، تابستان 2004 ؛ دور دوم 12،7 میلیون دلار از طرف شرکای اکسل؛ دور سوم: 5,27 میلیون از طرف شرکای گریلاک؛ مرحله نهایی: شرکای سرمایه گذاری مریتک، و افزایش سرمایه گذاری توسط شرکای اکسل و پیتر تایل.
تعاریف و مفاهیم مربوط به وبگاه: این تعاریف از وبگاه فیس بوک گرفته شده است:
منظوراز فیس بوک اجزا و خدماتی است که از طریق 1) وبگاه www.facboook.com و سایر وبگاه ها با برند فیس بوک یا برند های مشترک (شامل دامنه های فرعی، نسخه های بین المللی، خرده نرم افزار و نسخه های مربوط به تلفن همراه ارائه می شود 2) پلتفرم 3) سایر رسانه‌های نرم افزاری (مانند نوار ابزار) ابزار ها یا شبکه هایی که در حال حاضر وجود دارند یا در آینده به وجود خواهند آمد، ارائه می شوند.
منظور از «ما» یا «مال ما»، شرکت فیس بوک، و در خارج از ایالات متحده منظور شرکت فیس‌بوک در ایرلند است.
منظور از «پلتفرم»، مجموعه ای از رابطه های برنامه های کاربردی و خدماتی است که اجرای برنامه ها، طراحان، اپراتورها و خدمات شامل اتصال و تغذیه آر.آس.آس، به منظور بازیابی داده ها از فیس بوک و یا تامین داده ها، ارائه می شود.
منظور از «اطلاعات» واقعیت ها و سایر اطلاعات مربوط به کاربری است که اقدامات و فعالیت‌های آنها را نیز دربرمی گیرد.
منظور از «محتوا» هر چیزی است که کاربران روی فیس بوک قرار می دهند، و در تعریف وبگاه از «اطلاعات» نمی گنجد.
منظور از «داده» محتوا و اطلاعاتی است که نفر سوم می تواند از فیس بوک بازیابی کند، یا از طریق پلتفرم آن را برای فیس بوک تامین کند.
منظور از «پست»، پست قرار گرفته روی فیس بوک (یا استفاده از یک برنامه) است.
منظور از «استفاده»، استفاده کپی، اجرا یا نمایش، توزیع اصلاح، ترجمه، و کارهای مشتق شده از آن است.
منظور از «کاربرفعال» کاربری است که حداقل یکبار درسی روز گذشته، وارد فیس بوک شده است.
منظور از «برنامه» هر برنامه یا وبگاهی است (شامل وبگاهای اتصال) که به پلتفرم ها دسترسی دارد، یا از آن استفاده می کند وعلاوه بر آن هر چیزی است که داده را دریافت می کند.
اصول فیس بوک: اصول عنوان شده در فیس بوک که در وبگاه آنها با همین عنوان ذکر شده به قرار زیر است:
هدف از راه اندازی فیس بوک ایجاد جهانی آزادتر و شفاف تر و درک و ارتباط بیشتر است. فیس‌بوک، با ارتقای آزادی و شفافیت برای رسیدن به این هدف به افراد کمک می کند. دستیابی به این هدف تنها باید از طریق محدودیت قانونی، فنّاوری و هنجارهای اجتماعی محدود شود.

دسته‌ها: داغ ترین ها