دانلود پایان نامه

یادگیری برای آینده،
برآورد انتظارات مشتری با داشتن سایت اینترنتی،
شناسایی شرکای تجاری جدید و پشتیبانی از شرکای تجاری موجود شرکت،
مدیریت بهتر اطلاعات بازار و اطلاعات مشتری
افزایش امکان دریافت بازخور از مشتری راجع به محصولات. (تاجران، 1384)
2-27 تحویل به موقع‌
هسته مرکزی فلسفه تولید و تحویل درست به موقع جلوگیری از هدر رفتن انرژی، هرز رفتن وقت، فعالیت بیهوده، تولید بی‌حد و بی‌فایده، جلوگیری از تنظیمات دوباره، عیب و نقص، جلوگیری از مرجوع شدن محصولات و بالاخره تنظیم زمان است.
تولید و تحویل درست به موقع برای تولید کم‌ هزینه، تولید و تحویل بخش‌های ضروری کیفی به مقدار لازم، در زمان و مکان درست، با کاربرد حداقل امکانات، تجهیزات، مواد و نیروی انسانی است.
تولید و تحویل درست به موقع مزیت‌های رقابتی شرکت‌ها را مستحکم‌تر می‌کند، گردش نقدینگی را افزایش می‌دهد و از میزان موجودی انبار و سرمایه در گردش می‌کاهد. علاوه بر این، تولید و تحویل درست به موقع می‌تواند ایجاد تغییرات در طراحی‌ها را در راستای واکنش بهتر شرکت در قبال شرایط تغییر یابنده بازار تسهیل کند. محصول باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه تولید شود، اما در همه این موارد باید کیفیت مورد نظر مشتری و تحویل سریع به او در مدنظر قرار داشته باشد.
تولید و تحویل درست به موقع، اساساً هر چیزی زایدی را که مستقیماً به ارزش محصول ارتباط ندارد، حذف می‌کند. به جز این، محصولات معیوب و ناسازگار با مختصات مورد نظر نیز حذف می‌شوند.
این موارد زاید هر چه را که برای رفع نقص به کار گرفته می‌شود نیز در بر می‌گیرد و حتی شامل حال زمان‌های بیهوده مرتبط با راه‌اندازی ماشین چاپ هم می‌شود. تولید و تحویل درست به موقع، چاپکار را وا می‌دارد تا در حداقل زمان کارش را به انجام برساند. (وس و کلاتربک، 1989)
2-28 تولید و تحویل درست به موقع و مدیریت کیفیت جامع‌
تولید و تحویل درست به موقع هم می‌تواند بعد از مرحله مدیریت کیفیت جامع به کار گرفته شود و هم به موازات آن.
اما تولید و تحویل درست به موقع نمی‌تواند بدون یک برنامه موفق مدیریت کیفیت جامع به کار گرفته شود، چرا که تولید و تحویل درست به موقع، تولیدکننده را وادار می‌کند تا از تولید محصولات غیراستاندارد جلوگیری کند.
اکثر چاپکاران، ‌دست‌اندرکاران صنایع بسته‌بندی و تبدیلی از نظر وسایل و اثاثیه در یک وضعیت افراطی به سر می‌برند، حجم بالایی از کاغذ هم مزید بر علت است و این در حالی است که اکثر آن‌ها ‌راه‌حل‌های ضعیفی هم برای مشکلات خود دارند.
کل زمان تولید، یعنی از دریافت نسخه تا تحویل محصول نهایی در مراحل مختلف از ملاحظات عدیده‌ای برخوردار است. فرآیندهای پیش از چاپ، دریافت مواد اولیه و کالاها و زمان آماده‌سازی ماشین‌ها همه جزء این مراحل است. در واقع کل زمان تولید زمان‌های مربوط به تولید ضایعات و یا زمان‌های مربوط به تولید شدن محصولات ناقص را هم در بر می‌‌گیرد.
تولید و تحویل درست به موقع، مثل مدیریت کیفیت جامع تمام سازمان را در بر می‌گیرد و بازتابی از نگرش مدیریت ارشد و رهبری سازمان است.
تولید و تحویل درست به موقع که شامل آموزش کلیه پرسنل و ایجاد دیدگاه‌های خوب و ارتباطات خوب در میان آن‌ها می‌شود، در تمام صنایع کوچک و بزرگ قابلیت کاربرد دارد: شرکت‌های کوچک، ‌سریع‌تر حرکت خواهند کرد و شرکت‌های بزرگ نیز گفت‌وگو‌های بیشتری با عرضه‌کنندگان مواد اولیه خود خواهند داشت.
تولید و تحویل درست به موقع نظیر مدیریت کیفیت جامع به تحویل مواد مناسب با مختصات مورد نظر، وابسته است و بنابراین خریداران باید اصرار داشته باشند که فروشندگان هم از برنامه‌های مدیریت کیفیت جامع برخوردار باشند.
اگر قرار باشد تفکیک رنگ و سایر خدمات پیش از چاپ از کارگاه‌های تجاری تأمین شود، به حجم زیادی از هماهنگی و برنامه‌ریزی احتیاج است که در این حالت به وضعیتی نظیر ایجاد روابط منطقی بین بخش‌های یک کارگاه مورد نیاز است. (وس و کلاتربک، 1989)
2-29 کاستن از موجودی انبار
موجودی انبار همیشه هنگامی بالا می‌رود که بر روی خط مونتاژ و یا بر روی ماشین چاپ خود از نظر سفارشات کنترل نداشته باشیم و یا برای آن برنامه‌ریزی نکرده باشیم.
افزودن بر موجودی انبار به عنوان یک راه‌حل برای جلوگیری از مشکلات پیش‌رو یکی از گران‌ترین راه‌حل‌هاست که سرمایه در گردش را هم بالا می‌برد و یکی از ضررها نیز همیشه با موجودی‌هایی بروز می‌کند که ناگهان بازار خود را از دست می‌دهند و باید از رده خارج شوند.
نه ‌تنها باید از حجم موجودی انبارها کاست، بلکه باید فرایندهای تولیدی را نیز ساده‌تر کرد تا زمان تنظیم و آماده‌سازی ماشین‌ها پایین آمده و زمان رفع عیوب و اجرای راه‌حل‌های فوری هم تسریع شود.

دسته‌ها: داغ ترین ها