دانلود پایان نامه

مقدمه
این پایان نامه به مطالعه‏ی نقش متغیرهای تأثیرگذار کسب و کار الکترونیک در تحویل به موقع به مشتریان می‏پردازد. نتایج حاصل از این مطالعه باید کاربران را در تصمیم‏گیری در فعالیت‏های کسب و کار و همچنین بازاریابی برای استراتژی و بقا در یک محیط رقابتی کمک کند. این پایان نامه شامل پنج فصل میباشد: پنج فصل این پایان نامه شامل: مقدمه، چکیده‏ای از ادبیات، روش، تجزیه و تحلیل و ارائه یافته‏ها، و خلاصه و نتیجه‏گیری است. در فصل اول مقدمه به ماهیت این مطالعه می‏پردازد. این فصل شامل پس‏زمینه مسئله، هدف از مطالعه، اطلاعات مربوط صنعت خودرو سازی در ایران، بیان مسئله، سوالات پژوهش، مفروضات و محدودیت‏ها، تعاریف از اصطلاحات کلیدی و خلاصه می‏شود.
فصل اول
کلیات تحقیق
بیان مساله
کسب و کار الکترونیک به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالایی را تجربه کرده است. به طوری که رویکرد سیاست اکثر موسسات تجاری در پذیرش و به کارگیری کسب و کار الکترونیک در جهت ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان جدید و موثر و کارا در این راستاست. تاثیر گسترش و رشد فناوری‏های ارتباطی و اطلاعاتی و ورود آنها به عرصه سیستم‏های سازمانی بر توسعه راهبردهای اقتصادی موجب ایجاد تحول و بازنگری در رویکرد سنتی به موضوع تجارت و بازار می‏شود. در این بین توسعه روز افزون اینترنت در کشورها و گسترش ارتباطات الکترونیکی بین افراد و سازمان‏های مختلف از طریق دنیای مجازی اینترنت بستری مناسب و مساعد برای برقرای مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. کسب و کار الکترونیک تاثیر به سزایی بر تمامی کارکرد‏های تجاری دارد. در واقع اصلی ترین سوال این نیست که آیا شرکت‏ها می‏بایست از کسب و کار الکترونیک استفاده کنند یا خیر بلکه نحوه‌ی اجرای کسب و کار الکترونیک در کسب مزیت رقابتی امری مهم تر به شمار می‏رود. فعّالیت‏های کسب و کار الکترونیک اکنون در شبکه‏ای گسترده از شرکایی که به صورت دیجیتالی به هم پیوسته‏اند مشغول فعّالیت‏اند تا امکان بهینه سازی تقاضا/ظرفیت/قیمت را در عین ارائه‌ی رابطه‏ای خدماتی میان فرد و خدمات در مسیر‏های گوناگون با سرعت ارتباطی چشمگیر فراهم آورند. (George Xirogiannis et al 2010). بدیهی است یکی از مهم ترین شاخصه‏های سنجش مشتریان در زمینه ارائه خدمات، دریافت به موقع خدمات و زمان دسترسی به آن است که مورد توجه محققین بسیاری نیز بوده است. با این حال تأثیر فناوری‏های نوین بر ارائه سریع تر خدمات تاکنون چنانچه باید و شاید در بررسی‏ها و تحقیقات مورد بررسی قرار نگرفته است. تحقیقات داخلی صورت گرفته در زمینه کسب و کار الکترونیک اغلب مربوط به راه‏های ترویج کسب و کار الکترونیک در شرکت‏ها و نهاد‏ها بوده و تاکنون به مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک و تأثیر آن بر دیگر جنبه‏های فرهنگ و فعالیت‏های سازمانی توجه لازم صورت نگرفته است. در مورد تحویل به موقع به مشتریان نیز کمتر تحقیقی این مؤلفه را به عنوان موضوع اصلی خود در نظر گرفته است بنابراین بررسی‏های ما در زمینه تحقیقات داخلی نتیجه قابل ذکری به دست نداده است و نیازمند بررسی‏های تکمیلی در این موضوع هستیم.
1-2 اهمیت موضوع تحقیق
به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد. بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می‌کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می‌شود. این عامل موجب می‌گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود. به طور بالقوه شکل تازه‌ای به سازمان‌دهی زیرساخت مشاغل موجود می‌بخشد و با ارزش‌گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می‌کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیت‌هایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می‌ساخت رها می‌سازد. از سوی دیگر، فعالیت‌های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرآیند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است. با توجه به مطالب مطرح شده از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه بازرگانی بخصوص صادراتی میتوان گفت ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب ‌ناپذیر است. از این رو استفاده از فناوری‌های نوین تجاری در بنگاه‌های صادراتی مورد تأکید قرار می‌گیرد. از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تأثیرگذار بر آن است لذا شناخت متغیر‏های بومی و اثر گذار بر آن میتواند رهگشا بوده و ضرورت این تحقیق را تا حد زیادی بیان کند.
1-3 اهداف تحقیق
به طور کلی هدف از این تحقیق توسعه منابع مطالعاتی موجود از طریق بررسی مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر فعالیت شرکت‏های خدماتی در بستر ایران و خدمات فروش خودرو و رسیدن به مدل ساختاری مؤلفه‏های موثر کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان میباشد که در زیر اهداف به طور مجزا ذکر شده اند:
1ـ یافتن متغیر‏های تأثیر گذار بر کسب و کار الکترونیک.
2ـ یافتن مؤلفه‏های بحرانی و اثر گذار کسب و کار الکترونیک.
3ـ ارائه‏ی مدل ساختاری مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان.
4ـ ارائه راه حل‏های پیشنهادی برای مدیران.
1-4 سوالات تحقیق
1ـ متغیر‏های تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک کدامند؟
2ـ مؤلفه‏های تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک کدامند؟
3ـ مدل ساختاری مؤلفه‏های کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع به مشتریان چگونه است؟
1-5 قلمرو تحقیق
قلمرو تحقیق با توجه به محدوده‏ی پژوهش در سه بعد موضوعی، زمانی و مکانی مشخص میشود:
1-5-1 قلمرو موضوعی
قلمرو موضوعی این تحقیق که به دنبال شناسایی و رتبه‏بندی عوامل تأثیر گذار کسب و کار الکترونیک بر تحویل به موقع مشتریان میباشد در حوزه‏ی بازرگانی بین الملل میباشد.
1-5-2 قلمرو زمانی
مدت زمان صرف شده برای انجام این پژوهش 6 ماه بود، که صرف مراحل مقدماتی، مطالعات تئوریک و کار میدانی انجام گردیده است.

دسته‌ها: داغ ترین ها