هم افزایی الکترونیک و مدیریت منابع انسانی الکترونیک:

هم افزایی الکترونیکی متفاوت و توسعه یافته تر از دیگر سیستم های اطلاعاتی است. در حالی که سیستم های متناسب با نوع ، وضعیت و ماهیت سازمان استفاده شده و با توجه به وظیفه ای که دارند در سازمان نصب و راه اندازی می شوند، (همانند سیستم حسابداری، مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی منابع سازمانی، مدیریت ارتباط بامشتری و مدیریت زنجیره تامین) اما هم افزایی الکترونیک یک سیستم اداری پیشرو و جامع مبتنی بر شبکه وب و در واقع گسترش یافته ، سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی است که همه سیستم های فوق را به صورت زیر سیستم در خود جای داده است و به وسیله آن همه اطلاعات بین افراد توزیع می شود. این سیستم سازمان را قادر می سازد تا همه فرآیندها و عملیات هایش را از قبیل: مدیریت روابط مشتری، سرویس خدمات مشتری ، جریان الکترونیکی کار، مدیریت دانش و اسناد و مدارک، بازاریابی و برنامه های فروش، استخدام، برنامه ریزی منابع، پورتال های وب، گزارش دهی به هنگام مدیریت کند. در واقع هم افزایی الکترونیک یک راه حل مدیریت کسب و کار مبتنی بر وب است که افراد، فرآیندها و دانشی که برای سازمان مهم تر است را فراهم می کند. مزایایی که این نحوه اندیشیدن و نگاه به مسائل به دنبال دارد عبارتند از:

  • بازگشت سریع تر سرمایه و کاهش هزینه ها .
  • دسترسی بهتر به اطلاعات .
  • بهبود تصمیم گیری .
  • تعامل شخص با مشتری و عرضه کنندگان مواد اولیه .
  • روابط تجاری قوی تر.
  • جهت دهی درست و مناسب به فرآیند کسب و کار.
مطلب مشابه :  تأثیر شرایط فیزیکی محیط بر عملکرد کارکنان سازمان ها

از مزایای مهم هم افزایی الکترونیک آن است که هم کاربر داخلی و هم خارجی این امکان را دارند تا با ورود به این وب گاه و به صورت به هنگام، به هر نوع اطلاعات در هر ساعتی از شبانه روز که نیاز دارند دست یافته و تصمیم مناسب را اتخاذ نمایند. بخش های مختلف این سیستم به هم مرتبط بوده و کاربر سیستم هر زمانی که اراده نماید می تواند وارد بخش های دیگر شده و از اطلاعات موجود استفاده نماید. البته با وجود کنترل های امنیتی موجود بر روی این سیستم تنها آنهایی که اجازه دارند، می توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. بر این اساس یک سازمان از طریق این سیستم می تواند کل زنجیره ارزش خود را به وسیله یک پایگاه اطلاعاتی مبتنی بر وب مدیریت کند.

 اجزای سیستم هم افزایی الکترونیکی:
1- مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری.
2- مدیریت منابع انسانی الکترونیک.
3- سیستم پشتیبانی الکترونیک.
4- جریان کار الکترونیک.
5- مستندات الکترونیک.
6- پروژه الکترونیک
7- سیستم مالی الکترونیک. همان طور که اشاره شد، مدیریت منابع انسانی الکترونیک یکی از اجزاء هم افزایی الکترونیک و در واقع مهم ترین جزء آن می باشد.(حسینی،35:1386).

دسته بندی : داغ ترین ها