ارزش ویژه برند در بازارهای خدمات

در ایجاد نام و نشان تجاری باید از استراتژیهای موفقی استفاده نمود . نام و نشان تجاری علاوه براین که درمحصولات ملموس مورد استفاده قرار می گیرد در محصولات ناملموس یا خدمات نیز مطرح می باشد . به عنوان مثال در خدمات رسانی بیمارستان و سازمان های فرهنگی و هنری جهت جذب گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد . به طورکلی سازمان هایی که روی نام و نشان تجاری سرمایه گذاری بیشتری دارند ، سورآوری آنها نیز افزایش می یابد .بازاریابی در زمینه بهداشت و درمان به دلیل ویژگی‌های این حوزه از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و بنا به دلایل زیر از بازاریابی در سایر بخش‌ها متمایز است :

  • پیچیدگی‌های موجود در بازاریابی خدمات نسبت به بازاریابی محصولات بسیار بیشتر است.
  • در این حوزه، رعایت مسائل اخلاقی و انسانی بسیار شایان توجه است.
  • صنعت بهداشت و درمان با سلامت انسان‌ها سر و کار دارد که مهم‌ترین سرمایه‌ی هر فرد است. به همین خاطر، جلب اعتماد طی فرآیند بازاریابی در این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • به دلیل حساسیت‌های موجود در صنعت پزشکی، ریسک بالایی برای انتخاب رسانه به منظور تبلیغات وجود دارد.
  • مشتریان این حوزه نیازمند آگاهی پیوسته هستند، به همین دلیل فرآیند بازاریابی در بخش سلامت نیاز به تخصص و تجربه‌ی کافی دارد.
  • برندینگ پزشکان و متخصصان همراه با آموزش علوم و رفتار انسانی است که فرآیند بازاریابی را متمایز می‌سازد.
  • ایجاد حس اعتماد در مشتری برای فروش خدمات پزشکی نیاز به صرف انرژی بالایی دارد چرا که محصولات صنعت پزشکی غیر ملموس هستند و تغییر ذهنیت مشتری بسیار دشوار است.
  • سنجش نتیجه­ی کار نسبت به هزینه­های صورت­گرفته برای خدمات درمانی، کار دشواری است.
  • تقاضا برای خدمات درمانی در بسیاری از موارد غیر قابل پیش­بینی است.
  • کمی کردن تفاوت­های موجود بین سازمان­های بهداشتی و سرویس ­هایی که ارائه می­کنند، کار دشواری است.
مطلب مشابه :  تعریف خوشه ی صنعتی
دسته بندی : داغ ترین ها